marți, 25 octombrie 2011

violenta scolara si cetatenia democratica

Violenţa şcolară şi cetăţenia democratică.

Denumirea dreptului Descrierea dreptului Responsabilităţile mele, corelate acestui drept Ce posibilităţi există de a îmbunătăţi respectarea acestui drept în şcoală Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept
Dreptul la propria cultura
































Dreptul la protectie impotriva substante-lor periculoa-se (trafic de fiinte vii,trafic de organe) - am dreptul să am acces la educaţie gratuită, consiliere si indrumare;
- am dreptul să învăţ despre trecutul istoric al neamului meu:
- am dreptul sa-mi pastrez riturile si obiceiurile fără sa fiu discriminat;


- pot beneficia de studii secundare şi superioare,conform doleantelor mele culturale;




- am dreptul sa beneficiez de informatii informaţii din diverse surse: carţi, internet, etc.


- dreptul de a fi informat în legatura cu activitatea şcolii şi proiectele care se deruleaza,privind apartenentei mele culturale.



- dreptul de a fi protejat impotriva substantelor care ii pot pune in pericol sanatatea;

- sa refuze aplicarea unui tratament(vaccin) care i se pare periculos;



- dreptul de a beneficia de protectie,in cazul in care exista riscul de a fi folosit in traficul substantelor nocive;



Dreptul de-a nu fi cobaiul unui sistem medical bolnavicios - să cooperez cu persoanele care participă la educaţia mea;

- să respect si sa iubesc ideologia istorica a neamului meu;

- să particip activ in viata culturala,demonstrand valoarea patrimoniului meu istoric;

- să folosesc aceste drept pentru a mă pregati mai bine pentru şcoală, pentru a participa la diferite activitaţi din şcoală şi pentru a afla diverse lucruri care să-mi îmbogăţească cultura;

- să învăţ şi să-mi concentrez energia asupra studiului individual si al studiului comunitatii scolare din care fac parte;
- să particip activ in activitatea scolii si-n parteneriatele care pun intr-o lumina buna istoria culturala a trecutului meu;


- să semnalez profesorilor existenta unui pericol in scoala,referitor la substante periculoase

Sa beneficiez de activitati care ma ajuta sa ma documentez cu privire la sanatatea mea mentala si fizica;

- existenta unui numar de urgenta pe care-l pot apela in cazul in care ma simt in pericol;




Existenta protectiei legale in cazul riscului de trafic de organe sau experimentarii unor substante noi aparute pe piata medicala. - o buna comunicare profesor-elev, elev-elev;elev-elev,elev-comunitate;comunitate-elev;

- achiziţionarea de broşuri, cărţi, ghiduri şi manuale;


- accces controlat la internet pentru realizarea unor sarcini şi proiecte şcolare,inititator de proiecte si activitati culturale;.

- organizarea de întâlniri cu persoane care pot oferi informaţii din diferite domenii de activitate,modele de oameni ce fac cinste istoriei neamului meu;



- asigurarea unui cadru propice studiului individual,acces la internet,respectarea ,,intimitatii scolare”;
- programe de educaţie diferenţiată pentru elevii provenind din medii culturale diferite;


- programe de prevenire şi combatere a folosirii substantelor nocive.
Activitati cu brigada antidrog,cu politia,cu personal medical bine pregatit ;


- derularea unor programe şi proiecte pe diferite teme, cu posibilitatea întâlnirii cu elevi din alte şcolii;
- înfiintarea unor cercuri –suport.
- organizarea unor tabere şcolare, a unor excursii tematice, încurajand elevii să particicipe la activităţi care-i ajuta sa se protejeze ;
- diversificarea activităţilor extraşcolare;

- întalniri tematice cu cadre medicale. - actorii mediului scolar,comunitatea

-fundatii culturale;
- comitetele şi asociaţiile părinţilor;

- ONG-uri; Fundatii;

- statul;
- comunitatea locală;
- conducerea şcolii;
- consilierul şcolar;
- O.N.G.-uri
- Directia de Protectie a Copilului;
- Ministerul Educatie, Inspectoratul Şcolar, cadrele didactice, prin derularea de activităţi, cu diverse teme în cadrul orelor de orele de dirigenţie;

- Ministerul Educaţiei, Inspectoratul Şcolar, comunitatea locală şi nu în ultimul rând cadrele didactice prin facilitarea acestor activităţi;
- elevii şi părinţii prin implicare activa;





- conducerea şcolii; cadrele didactice prin multitudinea metodelor interactive de predare-învaţare;
- sprijinul parinţilor; - - specialisti de la Direcţia de Sănatate Publică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.